Sozialer Fortschritt – Jahrgang 71/2022/Heft 6/7, Juni/Juli

IT, Big Data and algorithms in social service organisations:
opportunities and restraints for street-level workers


Editorial:
T, Big Data und Algorithmen in sozialen Dienstleistungsorganisationen:
Möglichkeiten und Restriktionen für Fachkräfte im Klientenkontakt

Martin Brussig und Ida Bring Løberg
Editorial


Social assistance beneficiaries’ access to social services in a digitalised social assistance system
Merita Mesiäislehto, Minna Kivipeltound, Minna Ylikännö
Abstract – Zusammenfassung


When the Client becomes her own Caseworker: Dislocation of Responsibility
through Digital Self-support  in the Swedish Public Employment Service
Ylva Wallinder und Ida Seing
Abstract – Zusammenfassung


Zwischen Selbst- und Fremdbestimmung: Stellensuche digital
Daniela Böhringer
Zusammenfassung – Abstract


Exploring new challenges for street-level bureaucrats through the implementation of ADM systems
Kathrin Hartmann
Abstract – Zusammenfassung


When a Human Says “No” to a Computer:
Frontline Oversight of the Profiling Algorithm in Public Employment Services in
Poland
Karolina Sztandar-SztanderskaundMarianna Ziele?ska
Abstract – Zusammenfassung


Exploring opportunities and risks in decision support technologies for social workers:
An empirical
study in the field of disabled people’s services
Diana Schneider, Angelika Maier, Philipp Cimiano und Udo Seelmeyer
Abstract – Zusammenfassung

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